Teknoloji

Sırları ifşa edildi: Meta ve YouTube reklamlarda gizlice çocukları hedef alıyor

Haber Merkezi

WhatsApp, Instagram ve Facebook gibi platformları bünyesinde barındıran Meta ile Google’ın video platformu YouTube, kullanıcıların platformda 18 yaş altı kullanıcılara reklam vermesini yasaklıyor.

Ancak yeni yapılan bir araştırma, YouTube ve Meta’nın kendi kurallarını çiğnediğini gösteriyor.

REKLAMLARDA ÇOCUKLARI HEDEF ALIYORLAR

Yapılan araştırmaya göre, her iki firmanın da reklam kategorileri arasında “bilinmeyen” olarak etiketlenmiş bir grup bulunuyor.

Bu kategoride yer alan kullanıcıların yaşları, cinsiyetleri, ebeveynlik durumları ya da hane gelirlerinin hiçbiri bilinmiyor.

Son raporlar, bu gizemli kategorinin çocuklara yönelik hedeflenen reklamlar olduğunu ve bu şekilde gizlendiğini söylüyor.

Bir Google Ads yardım sayfasına göre, “bilinmeyen” demografik kategori, yaşı, cinsiyeti, ebeveyn durumu veya hane geliri sözde tanımlanmamış kişileri ifade ediyor ve seçildiğinde reklam verenlerin “önemli ölçüde daha geniş bir kitleye” ulaşmasını sağlıyor.

Reklam devi Publicis’in, 2024 Şubat ve Nisan ayları arasında Kanada’da yasa dışı pazarlama kampanyasını başlatmak için şirketlerle birlikte çalıştığı ve ardından mayıs ayında programı ABD’de denemeye başladığı bildirildi.

Financial Times’ın haberine göre Meta ve Google, kampanyayı uluslararası pazarlara genişletmeyi ve Facebook gibi ek hizmetleri tanıtmayı amaçlıyordu.

Program, Google’ın reklam gelirlerindeki düşüş ve Meta’nın genç kullanıcılarının TikTok gibi rakip hizmetlere göç etmesi sırasında başlatıldı.

ÇOCUKLARDAN MİLYARLARCA DOLAR KAZANIYORLAR

Yapılan bir araştırma, dünyanın sosyal medya devlerinin, 2022 yılında tamamı 17 yaş ve altı ABD’li kullanıcılardan 10,7 milyar dolar reklam geliri elde ettiğini ortaya çıkarmıştı.

Harvard araştırmacıları Facebook, Instagram, Snapchat, X ve YouTube’dan elde edilen gelirin yaklaşık yüzde 20’sinin (2,1 milyar dolar) 12 yaş ve altındaki çocuklardan geldiğini buldu.

Geriye kalan 8,6 milyar dolar ise 13 ila 17 yaş arasındaki kullanıcılardan geldi.

Uzmanlar, sosyal medya şirketlerinin çocukları korumak için bilerek önlem almadığını, çünkü bu kullanıcılardan milyar dolarlar kazandıklarını söylüyor.

senirkenthaber.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu