Vodafone Türkiye’nin hizmet gelirleri 20,8 milyar TL’ye ulaştı
Vodafone Türkiye’nin hizmet gelirleri 20,8 milyar TL’ye ulaşırken, FAVÖK 8 milyar TL’ye yükseldi.
Vodafone Türkiye, Nisan-Eylül dönemini kapsayan 2023-2024 mali yılının ilk yarı sonuçlarını açıkladı. Şirketin hizmet gelirleri 20,8 milyar TL olurken, Faiz, Amortisman ve Vergi Öncesi Kâr (FAVÖK) 8 milyar TL’ye yükseldi.
Abone sayısında artış
Vodafone Türkiye’nin mobil abone sayısı 25,4 milyona ulaşırken, M2M (Makineler Arası İletişim) dahil toplam mobil abone sayısı 29,3 milyona ulaştı. Şirket, faturalı abone sayısını 19,1 milyona çıkardı. Geniş bant teknolojilerinde müşterilerine en iyi hizmeti sunma hedefiyle çalışmalarını sürdüren Vodafone Türkiye, 1,4 milyon sabit geniş bant abonesine ulaştı.
415 milyon kişiye ‘dijital etkileşim’
Tüm kanallarda dijitalleşme odağıyla faaliyetlerini sürdüren Vodafone’un Vodafone Yandım ve Online Self Servis gibi dijital kanallarını kullanan aylık aktif müşteri sayısı 17 milyonu aştı. Vodafone’un dijital kanallarını kullanan müşterilerin aylık toplam etkileşimi 415 milyona ulaştı.
Veri kullanımında yüzde 22,2 artış
Mali yılın ilk 6 ayında Vodafone Türkiye müşterilerinin toplam taşınabilir data kullanımı geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 22 artarak 2.403 petabayta ulaştı.
Dijital hizmetlerde büyüme
Vodafone Türkiye de bu dönemde dijital hizmet şirketi olma yolunda önemli ilerlemeler kaydetti. Şirketin Vodafone Yandım mobil uygulaması üzerinden hayata geçirdiği Her Şey Yandım online alışveriş platformunun ziyaret sayısı 50 milyona ulaştı. Vodafone’un yeni nesil taşınabilir finans çözümü Vodafone Pay ürünlerini kullanan toplam kullanıcı sayısı 4,8 milyona ulaştı. Şirketin 1.000’e yakın farklı işlemi gerçekleştirebilen kişisel dijital asistanı TOBi’nin aylık tekil kullanıcı sayısı 9,7 milyona, aylık sohbet sayısı ise 43 milyona yükseldi.
Vodafone Türkiye CEO’su Engin Aksoy, 2023-24 mali yılının ilk yarı sonuçlarını şöyle değerlendirdi:
“Vodafone olarak dijitalleşmenin, Türkiye ekonomisini dönüştürecek ve kalkınma hedeflerine ulaşma sürecini hızlandıracak bir unsur olduğuna inanıyoruz. Cumhuriyetimizin 100. yılında Türkiye’nin dijitalleşmesi için çalışırken, aynı zamanda Bu alandaki gelişme fırsatlarını incelemek ve kamu politikası için önemli veriler sağlamak.” Bu anlayışla hazırladığımız ‘Dijital Türkiye 2030’ raporunda ülkemizin dijital dönüşüm sürecinin en önemli unsurları olan toplumu, şirketleri, devleti ve altyapıyı inceledik. Bu dört alanda Türkiye’nin dijital dönüşümdeki durumu, potansiyel gelişim alanları ve olası ekonomik etkileri yer alıyor. Gelişmiş ülkelerle karşılaştırmalı olarak değerlendirdik. Vodafone olarak müşterilerimizin, ekosistemimizin ve ülkemizin dijital geleceğine fayda sağlayacak politikaların geliştirilmesine katkı sağlamaya hazırız. – İSTANBUL
habergunyuzu.xyz